Sidor

2013-07-30

Up With People 20 år senare

Året var 1993 och jag landade i Denver, Colorado för att inleda det mest intensiva, utmanande och självutvecklande året i mitt liv. Jag var 20 år gammal och hade ingen aning om hur hårt och tufft livet kan vara. Under året juli 1993-juli 1994 reste jag runt med 150 andra ungdomar från 21 olika länder. Vi bodde i värdfamiljer, och sjöng och dansade oss fram. (jag sjöng mycket mer än jag dansade) Up With People håller fortfarande på och ger unga människor chansen att göra sitt livs resa.

I år är det alltså 20 år sen jag reste och lika många år sen som jag såg mina vänner som jag reste med. Up With People Alumni Association ordnar återträffar vart femte år och i år var det alltså vår tur för 20-års återträff. Jag har inte varit på någon av de andra, så det var väldigt spännande att komma iväg vill jag lova.

Höjdpunkter från resan:
Uppgradering från ekonomi till businessclass på resan mellan London och Chicago (YES!!!)
Ökenmuséet i Tucson. Otroligt vackert med alla kaktusar och alla djur som faktiskt lever där.
En träff med min bror och svägerska! (önskar så att de bodde på den här sidan Atlanten så vi kunde ses liiite oftare)
Att efter 19 år få träffa ett tjugotal av de underbara människor som jag spenderade ett helt år med. Att prata, bada i poolen, festa med dem. Att minnas och skapa nya minnen.




1 kommentar:

  1. Vilka fina bilder! Det låter som en underbar resa! /Kristin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...